چارلی چاپلین
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگ و هنر و آدرس mahshad.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 55406
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

فرهنگ و هنر
پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : مهشاد       

زندگی نامه ی چارلی چاپلین:

(( چالز اسپنسر چارلی ))معروف به چارلی چاپلین د ر16 آوریل 1889 در لندن دیده به جهان گشود.

والدینش چالز چاپلین و هنا هیل بازیگر تئاتر بودند.اما مدت اندکی پس از تولد چارلی از هم جدا شدند . چارلی قبل از اینکه بتواند صحبت کند و راه برود می توانست آواز بخواند و برقصد .

وقتی چارلی خیلی کوچک بود به او گفته بودند هک معروف ترین آدم دنیا خولهد شد . ار ز آن پس بزرگ ترین هدف چارلی کوچک رسین به شهرت جهانی شده بود و او هر کاری برای رسیدن به هدفش می کرد.

وقتی چارلی پنج ساله بود به جا یمادرش که دچار گرفتگی صدا شده بود به روی صحنه رفت و آواز خواند و با خیل تماشاگرانی روبه رو شد که رو یصحنه را پول باران کردند . سپس در هشت سالگی در تئاتر ((هشت پسر لانکاشیر )) با کفش چوبی هنر نمایی کرد و یکبار دیگ رمورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت و باعث تشویق او برای ادامه ی راه شد. سیدنی ربادر چارلی د رسالن های تئاتر لندن کار پیدا کرد و اینگونه بود که چارلی ظزرف مدت چند سال معروف ترین بچه در انگلستان شد.

پدر سی و هفت ساله ی چارلی در نهم ماه می سال 1901 وقتی چارلی دوازده ساله بو ددر بیمارستان توماس لندن در اثر بیماری الکلسیم از دنیا رفت . مادر چارلی بع دا زفوت پدرش دچار بیماری روانی شد و چارلی و سیدنی روانه ی پرورشگاه شدند.

چارلی دو سال در مدرسه ی (( هرن )) به تحصیل پرداخت و این تنها تحصیلات رسمی وبد که وی کسب کرده بود . چارلی هنگامی که در مدرسه مشغول تحصیل بود مادرش دجچار حمله ی روانی و در بیمارستان بستری شد و طی این مدت چارلی تنها د رخیابان ها زندگ یمی کرد .

وقتی مادرچارلی مجددا سلامتی اش را به دست آورد بچه هایش را به خانه برد و با خیاطی گذران زندگی می کرد . چارلی بین دوازده تا چهارده سالگی درسلمانی. فروشگاه لوازم تحریر. مطب دکتر.کارخانه ی شیشه سازی .شمع فروشی و ... کار می کرد.

از سال 1903 تا 1906 چارلی به نام (( بیلی )) در نقش پسر روزنامه فرو شدر مجموعه ی (( شرلوک هلمز)) بازی کرد.

در سال 1906 چارلی در نقش ذدلقک درسیرک(( کیسی )) مشغو لبه کا شد. با ورود بهنوجوانی چارلی به (( وادویل )) برگشت و در آنجا بود که استعدادش را برای ایفای نقش در فیلم های پانتومیم کمدی کشف کرد . چارلی چن دسال د ر((وادویل )) د رنقش کمدین بازی کرد و حدود بیست سالگی به آمریکا رفتو در آنجا بود که شغل حرفه ای خود را به عنوان معروف ترین کمدین معاصر شروع کرد.

درسال  1907 چارلی وارد گروه پانتومیم (( کارنو )) شد. او د رسال  با تور گروه (( کارنو )) 1901 برنامه های نمایشی اش را در آمریکا و کانادا به اجرا در آورد.

تا سال 1913 با (( آدام کاسل )) سرمایهگذا رکمپانی فیلم سازی (( کیستون )) قرار دادی به مبلغ 150 دلار در هفته منعقد کرد . وی د رپانویه ی سا ل1914 اولین فیلمش را به نام (( در تلاش معاش )) ساخت .

ادامه در سری بعدی به همراه نامه ی چارلی به دخترش

منبع :کتاب نامه ها ی چارلی به دخترش


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: