درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگ و هنر و آدرس mahshad.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 55337
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

فرهنگ و هنر

اختصاصي سايت "سينماي ما"؛ پرسش‌هايي صريح از مديركل اداره نظارت و ارزشيابي درباره حواشي اين روزها
ترسي نداريم كه بگوييم از «پايان‌نامه» حمايت مي‌كنيم، چون با معيارهاي ما همخواني دارد/ درباره عبدالرضا كاهاني و فريدون جيراني يه هيچ‌وجه حرفي نمي‌زنم

سینمای ما - حسین لامعی: در چند وقت اخیر مباحث فروانی در مورد اتفاقات روز سینمای ایران مطرح شده است. مباحثی که اکثرا معاونت امور سینمایی در کانون گفتمانش بود. در کنار حمایت‌هایی که در این مدت از برنامه‌ها و کارهای صورت گرفته توسط معاونت امور سینمایی شده است ؛



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 23:15 ::  نويسنده : مهشاد       



 

جوان به موسیقی پاپ نیاز دارد

نويسنده : همایون خرم

 


موسیقی ملی ما در حقیقت‌‌ همان موسیقی اصیل ایرانی است که بار‌ها هم درباره استفاده نکردن از کلمه موسیقی سنتی به جای موسیقی اصیل سخن گفته‌ام، چراکه کلمه سنتی برای موسیقی و هنر کاربردی ندارد، برای این‌ که سنتی به معنای محدود بودن در یک کادر است که در مسائل معنوی ارزش والایی دارد، اما در هنر و بویژه موسیقی محدودیت به همراه می‌آورد، حال آنکه کار هنری، کادر شکستن بر مبنای اصالت است و ماندن روی یک نوع ساختار ماندن در ابتدای راه است که یکنواختی را به همراه می‌آورد. باید محدودیت‌‌ها را بر پایه اصالت کنار گذاشت تا کاری نو و جدید انجام داد که کاری نو انجام دادن شیرینی دیگری دارد.
 


ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 23:14 ::  نويسنده : مهشاد       


 

تیرماه سال جاری؛
شهرداد روحانی مهمان ارکستر سمفونیک تهران می‌شود

                                    

موسیقی ما - شهرداد روحانی به عنوان رهبر مهمان، ارکستر سمفونیک تهران را برای اجرای کنسرت در تیرماه سال جاری هدایت می‌کند.  خستین کنسرت شهرداد روحانی آهنگساز و رهبر ارکستر صاحب‌نام ایرانی با ارکستر سمفونیک تهران در سال ۹۰، با اجرای موسیقی متن فیلم‌های مشهور دنیا و چند اثر از آهنگسازان ایرانی برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه نادر مرتضی‌پور به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران پیش از این انتخاب و معرفی شده بود، حضور شهرداد روحانی برای رهبری این ارکستر ، وعده مسوولان برای حضور رهبران مهمان در کنار رهبر ثابت را عملی کرد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : مهشاد       


 

فرزاد فرزین: آن‌ها کلاه بردار‌اند!
سوء استفاده از نام هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی، به موسیقی پاپ هم کشیده شد


 

موسیقی ما - هنرمندان بسیاری هستند که از سوی مخالفانشان به عناوین مختلف مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند و از نام و اعتبار آن‌ها در جهت منافعی خاص استفاده می‌شود. این قبیل سوء استفاده‌ها معمولا در فضای مجازی بیشتر و بیشتر است و همیشه درصد بالایی از مخاطبان چهره مورد نظر را نیز در بر می‌گیرد. ماجرای این سوءاستفاده‌ها هم معمولا از سایتهای شخصی یا به قولی fan club ‌هایی شروع می‌شود که به نام هنرمند مورد نظر، شروع به فعالیت و عضوگیری می‌نمایند.


 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 23:7 ::  نويسنده : مهشاد       

جمعه بیست و هفتم خرداد,17 زوئن" روز جهانی بیابان زایی"

 

 17 ژوئن به عنوان روز جهانی بیابان زدایی در سراسر جهان نام گذاری شده است و این روز در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود.

پيشروي بيابانها، فروسائي زمين در نواحي خشك، نيمه خشك و مناطق نيمه مرطوب  را دربرمي گيرد و عوامل دخيل در پيدايش آن در وهله اول فعاليتهاي انساني و تغييرات آب و هوا مي باشد. شايان ذكر است كه پيشروي بيابانها به مفهوم توسعه بيابانهاي از پيش موجود نيست. اين فرآيند در حقيقت به اين دليل رخ مي دهد كه اكوسيستمهاي نواحي خشك كه بيش از يك سوم كره زمين را در بر مي گيرند شديداً  در معرض استفاده بيش از حد و عدم بهره برداري صحيح از زمين قرار دارند. فقر، عدم ثبات سياسي، جنگل زدايي و تخريب جنگلها، چراي بيش از حد دامها و روشهاي نامناسب و نادرست آبياري همگي مي تواند به كاهش ميزان حاصلخيزي زمين بيانجامد. پيشروي و توسعه بيابانها  زندگي بيش از 250 ميليون نفر را در سراسر جهان مستقيماً تحت تاثير قرار  داده و در عين حال زندگي قريب يك ميليون نفر را در بيش از صد كشور به مخاطره مي اندازد، مردمي كه اكثراً در فقيرترين، محرومترين و ضعيفترين كشورها به لحاظ مسائل سياسي به سر مي برند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 23:6 ::  نويسنده : مهشاد       



 

چه قصه‌هايي از صبح چهارشنبه روي پرده مي‌آيند؟
اكران عمومي «ورود آقايان ممنوع»، «قصه پريا» و «دختر شاه پريون» شروع شد


 

سينماي ما- سه فيلم «ورود آقايان ممنوع»، «قصه پريا» و «دختر شاه پريون» با مضمون كمدي و اجتماعي از فردا چهارشنبه ـ 25 خردادماه‌ ـ در سينماها به نمايش درمي‌آيند. فيلم‌هايي كه از فردا به نمايش درمي‌آيند،كارگرداني آنها را رامبد جوان،فريدون جيراني و كامران قدكچيان برعهده داشته‌اند.
 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, :: 17:40 ::  نويسنده : مهشاد       

مقدمه:

به قول نویسنده ای (( خنده باید باعث گود افتادن گونه ها شود نه اینکه فقط در پیشانی خط بیاندازد.))

چارلی چاپلین مردی بود که قطعا در اوایل قرن بیستم باعث خندهی عمیق و گود افتادن میلیون ها گونه شد.او در اوایل جنگ جهانی اول و دوم,زمانی که مردم روزگار سخت و دوران افسردگی را می گذراندند تاثیر زیادی بر زندگی مردم گذاشت و پس از مدت های طولانی برای اولین با رعلیرغم مشکلات شخصی خودش روش زندگی و طرز فکر مردم را تغییر داد و با وجود اینکه فیلم هایش سیاه و سفید بود,رنگ زیادی به زندگی مردم بخشید.



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 خرداد 1390برچسب:, :: 14:20 ::  نويسنده : مهشاد       

موزه سعدآباد در دامنه البرز، بین میدان تجریش و دربند، در ضلع جنوبی میدان دربند ساخته شده است و از شرق به خیابان دربند، از غرب به سعدآباد و زعفرانیه و از جنوب به نظامیه منتهی می‌شود.


 

مساحت فعلی سعدآباد در حدود ۴۰۰ هکتار است‌. ساخت آن به درخواست رضا شاه پهلوی به منظور تهیه محلی ییلاقی برای خود انجام گرفت‌. امیر لشکر خدایار باغ بزرگی را در کرج برای این امر در نظر گرفت و قرار شد فردی به نام کشتکار از سوی رضا شاه باغ را رؤیت کند. اما این فرد



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : مهشاد       

اول از همه سلام تشکر می کنم ازتون بابت ان همه نظر که واسه عنوان وبلاگم گذاشتید واقعا دستتون درد نکنه. 

خیلی بی معرفتید.

امروز براتون برنامه ی کنسرت ها می گذارم .فقط خواهشا" نظر یادتون نره.

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, :: 21:38 ::  نويسنده : مهشاد       

 

سوم خرداد: روز مادر

ایمان مادر

شیخ مفید، عالم بزرگ شیعی و فقیه گران قدر عالم اسلام، شبی در خواب دید که حضرت فاطمه زهرا(س) با دو فرزندش حسن و حسین(ع) به نزد او آمده است و به او می گوید: «ای شیخ، آن دو را فقه بیاموز». فردا، در جلسه درس، هنوز در فکر خواب دیشب بود. زنی همراه دو فرزندش نزد او آمد و گفت: «ای شیخ آن دو را فقه بیاموز.» لبخندی از تحسین بر لب شیخ نشست.

آن زن، فاطمه مادر سید رضی و سید مرتضی بود؛ زنی بسیار پاکدامن و اهل عبادت. دو فرزندش سید رضی و سید مرتضی که بعدها از علمای بزرگ شیعه شدند، همواره از ایمان و خلوص مادرشان یاد می کردند تا جایی که سیدرضی، گردآورنده نهج البلاغه، می گوید: «اگر همه مادران به خوبی، پاکی و وظیفه شناسی او بودند، فرزندانشان به پدر نیازی نداشتند». این گفتار نشان دهنده نقش حساس مادر در پرورش مذهبی فرزندان است.



ادامه مطلب ...